
Firma Cream Sp. z o.o., wiodący polski dystrybutor wyposażenia dla piekarnictwa i gastronomii, zdecydował się na rozszerzenie zakresu wykorzystania systemu Exact Synergy na obszar serwisu. W ramach projektu LST-Soft dostarczył usługi wdrożeniowe i rozszerzenia funkcjonalne, które umożliwiają automatyzację rozchodów i sprzedaży części z magazynów serwisantów w systemie Exact Globe na podstawie zleceń serwisowych, realizowanych w Exact Synergy, wraz z generowaniem wymaganych dokumentów. System pozwala na planowanie i rejestrację rzeczywistego czasu pracy serwisantów oraz koordynację działań w zakresie obsługi nowych instalacji. Istotna jest możliwość pracy przez serwisantów terenowych off-line na tabletach iPad i wyeliminowanie dotychczasowych druków papierowych potwierdzeń wizyt serwisowych. Te ostatnie zostały zastąpione przez elektroniczny protokół serwisowy.
Rafał Sękarski, Dyrektor Działu Serwisu w Cream Sp. z o.o.:
iService to aplikacja skrojona na naszą miarę. Dzięki elastyczności firmy LST-Soft mogliśmy w zasadzie zaprojektować to rozwiązanie, od samego początku dostosowując je do naszych potrzeb. Bo dla nas najważniejszy jest klient. I to właśnie dla niego wdrożyliśmy iService. Dzięki temu kontrolujemy teraz cały przebieg procesu naprawy od momentu zgłoszenia awarii, do chwili całkowitego rozwiązania problemu i wysłania klientowi elektronicznego protokołu serwisowego. Zalety? Przede wszystkim czas i porządek. Nasi technicy serwisu niejednokrotnie wyjeżdżają na tydzień lub dłużej i w tym czasie odwiedzają kilku klientów. Dotychczas musieliśmy czekać na papierowy protokół, aby podjąć dalsze działania zmierzające do rozliczenia danej interwencji. W chwili obecnej dzieje się to zaraz po podpisaniu przez klienta elektronicznego protokołu serwisowego na iPadzie.
Bardzo przydatna okazała się dla nas opcja historii serwisowej. Technik wykonujący naprawę dokładnie wie, kto był przy serwisowanym urządzeniu po raz ostatni oraz jakie czynności były wykonywane. Nie ma miejsca na pomyłki ? wprowadzenie zasady ?jedno urządzenie = jedno zlecenie serwisowe? pozwoliło nam w pełni kontrolować stan serwisowanej maszyny, wymienione w niej części, przygotowane oferty itp. Dodatkową funkcjonalnością jest użycie kamery z iPada. W przypadku, gdy technik ma do przekazania ważną informację o urządzeniu, po prosu wykonuje zdjęcie i dodaje opis. Przejmujący to zlecenie koordynator nie ma potrzeby dopytywać, o co tak naprawdę chodzi. Oszczędność czasu wynikająca z zastosowania tej funkcji jest naprawdę duża. Nie sposób nie wspomnieć o możliwości sprawdzenia dostępności części zamiennych w magazynach innych techników oraz w magazynie centralnym. Wcześniej technik, aby taką informację uzyskać, musiał wykonać co najmniej jeden telefon, angażując w to dodatkową osobę. W chwili obecnej jest w stanie natychmiast odpowiedzieć klientowi, czy mamy daną część zamienną w magazynie i podać jej cenę. Oszczędza to czas technikowi i poprawia poziom obsługi naszych klientów. A na tym od początku najbardziej nam zależało.
Więcej na: www.cream.pl