Dla jednego z naszych klientów stworzyliśmy moduł łączący system ERP Exact Globe z platformą Allegro. Firma prowadzi internetową sprzedaż, korzystając m.in. z portalu Allegro. Wzrastająca liczba klientów sprawiła, że pracownicy musieli coraz więcej czasu poświęcać na ręczne przepisywanie zamówień złożonych na Allegro do systemu ERP. Niewątpliwie zabierało to im cenny czas i wydłużało proces obsługi zamówień internetowych.
Zaproponowane przez nas rozwiązanie umożliwia automatyczny import zamówień z serwisu internetowego do oprogramowania ERP, tym samym eliminując konieczność ich ręcznego przenoszenia.
Integracja Exact Globe z Allegro – opis rozwiązania
Moduł integrujący sprawia, że zamówienia złożone na stronie Allegro trafiają do Exact Globe, ograniczając niezbędną do tej pory pracę. Użytkownik może przeglądać złożone zamówienia i importować wybrane z nich do systemu ERP. Co ważne, przenoszenie zamówień do Exact Globe jest możliwe z kilku kont Allegro. Aplikacja pobiera wszystkie dane związane z dokonanym na Allegro zakupem – dane odbiorcy oraz informacje o towarach, jak ilość i cena. System przetwarza zamówienia z serwisu, dopasowując zamówione towary po kodzie produktu oraz klienta po numerze NIP. Jeśli dany klient nie był wcześniej zarejestrowany w bazie Exact Globe, to zostanie tam automatycznie utworzony. Od tej pory zamówienie może być już obsługiwane w oprogramowaniu ERP.
Jakie korzyści przynosi integracja Exact Globe z Allegro?
Głównym celem projektu było wyeliminowanie czasochłonnego i ręcznego wprowadzania danych do systemu ERP. Moduł integrujący spełnił swoje zadanie, automatyzując proces przenoszenia zamówień.
Jakie korzyści przynosi integracja Allegro z Exact Globe?
- Oszczędność czasu. Pracownik nie musi manualnie wprowadzać zamówień, co pozwala na szybszą ich obsługę.
- Poprawne dane. Zamówienia bez błędów, mogących się pojawić podczas ręcznego przepisywania.
- Wsparcie w rozliczaniu prowizji handlowców. Zamówienia pojawiające się w Allegro są przypisane do danego handlowca według określonych w module parametrów.
- Obsługa gratisów. System przetwarza sprzedaż dotyczącą produktu głównego, jak i gratisów.
Wnioski? Wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z koniecznością ręcznego wprowadzania do systemu ERP dużej ilości danych, warto się zastanowić, czy można taki proces zautomatyzować.