DORMA Polska jest spółką należącą do koncernu DORMA GmbH + Co. KG - globalnego lidera w dziedzinie techniki drzwiowej, mobilnych systemów ścianek działowych i okuć do szkła. DORMA jest również wiodącą firmą w swojej branży na rynku polskim. W ciągu 20 lat obecności w Polsce firma zrealizowała wiele projektów, dostarczając swoje produkty do klientów w całym kraju. Kluczem do sukcesu w branży, w której firma działa, są nie tylko najwyższej jakości produkty, ale również sprawne, szybkie i wysokiej jakości usługi serwisowe. Decyzja o wdrożeniu rozwiązania iService była efektem dążenia firmy do ciągłego doskonalenia jakości oferowanych usług serwisowych.
Głównym celem wdrożenia iService było zautomatyzowanie i skrócenie czasu poświęcanego na rozliczenie pracy wykonanej przez serwisantów. Dzięki wyposażeniu ich w tablety iPad możliwe było połączenie ich z funkcjonującymi w firmie systemami ERP i CRM. Aktualnie serwisanci pracują na terenie całej Polski, przesyłając na bieżąco podpisane w formie elektronicznej protokoły serwisowe oraz dane, dzięki którym iService automatycznie tworzy i przesyła do systemu finansowo-księgowego faktury i dokumenty logistyczne (WZ, RW, RW gwarancyjne). Wdrożenie iService usprawniło również pracę koordynatorów serwisu. Dysponują oni mapą z naniesionymi na nią aktualnymi zleceniami serwisowymi oraz na bieżąco aktualizowanymi położeniami serwisantów terenowych. Dzięki mapie oraz dedykowanemu kalendarzowi zoptymalizowano planowanie pracy oraz tras przejazdu serwisantów. Automatyzacja księgowania faktur i rozchodów z magazynów podręcznych pracowników serwisu pozwoliła zaoszczędzić mnóstwo czasu przeznaczanego wcześniej na ręczne wprowadzanie do systemu danych z protokołów serwisowych, sporządzanych wcześniej w formie papierowej. iService funkcjonuje w firmie DORMA z powodzeniem już ponad 2 lata.
Tomasz Bończyk, Specjalista ds. Informatyki w Dorma Polska:
Przede wszystkim chciałbym podkreślić bardzo krótki czas wdrożenia systemu. Było to wynikiem zarówno dobrego przygotowania projektu, ale też przejrzystości i prostoty aplikacji iService na iPada. Te cechy aplikacji przesądziły o tym, że nawet osoby nie mające wcześniej żadnych doświadczeń w pracy urządzeniami mobilnymi były stanie szybko przestawić się na nowy sposób pracy i szybko zapomnieć o wypełnianiu dokumentów w formie papierowej. Wdrożenie zmieniło radykalnie sposób komunikacji zarówno koordynatorów serwisu, jak i serwisantów tworzących dokumentację w formie elektronicznej u samego źródła jej powstawania. Dostarczenie protokołów natychmiast po wykonaniu usługi umożliwia bezzwłoczne jej rozliczenie. Jest to korzystne dla usługodawcy, ale również pozwala na utrzymanie porządku w dokumentacji u klienta. Ma to duże znaczenia zwłaszcza dla klientów posiadających wiele obiektów rozrzuconych po kraju. Inną niezaprzeczalną korzyścią, wynikającą ze zautomatyzowania obiegu dokumentów odnoszących się do usług serwisowych, jest udostępnienie informacji o stanie zlecenia serwisowego dla innych działów firmy, np. logistyki, księgowości czy windykacja. Spowodowało to uwolnienie koordynatorów serwisu od konieczności odpowiadania na pytania z innych działów o status danego zlecenia u klienta. Zyskany w ten sposób czas mogli poświęcić na dalsze podnoszenie poziomu obsługi klientów naszej firmy.